عبدالرحمن سامي - كنت ساكت " راب "












منا كنت ساكت
خلتوني اتكلم
مش اتفاديتو باللي ماتو
ياريت بقي نتعلم
منا كنت ساكت
خلتوني أتكلم
زهقت مـ اللوك لوك في الماضي
كده مش هنتقدم



واحد صحبي قالي كلمه

مصر بلدنا
مش لايقه عليها الفتنه
تاريخ حضارة البلد دي أتخن مـ التخين
حاميها ربنا من ألاف السنين
دخل الاسلام هنا من 1400 سنه
والاسلام بإسلام مصر عزو ربنا
هنا مهد العلوم
أجدادنا اشتغلوو في سكون
واحنا قاعدين هاتي دادي وانا مين وانت مين
زهقت منكم , كلكم
بتشتمو في التاني علشان تحمو فكركم
قاعدين لبعض علي التكه
فاكرينها تركه
واللي هيركب النهارده خلاص امتلك العزبه
فوقو
كفايه هرتله ع الماضي
لان اللي احنا عايشينه كام ساعه ويبقي ماضي
قولي
هتقول لابنك ايه لما يسأل بعد سنين
عملت ايه للبلدي قولو
( شتمت حمدين )
قولو شتمت البرادعي ومين كمان !
قولو عشت حياتي عشان اخون الاخوان
قولو ضيعت عمري , خايف مـ السلفيين
وياريت وقتها مترجعشي تندم علي السنين

منا كنت ساكت
خلتوني اتكلم
مش اتفاديتو باللي ماتو
ياريت بقي نتعلم
منا كنت ساكت
خلتوني أتكلم
زهقت مـ اللوك لوك في الماضي
كده مش هنتقدم




...

الاغنيه mp3 



1 عايز تقول رائيك؟:

MidoBelal يقول...

عظمة على عظمة يا بوب

مازلت عايش في الحياه بكيفي